onsdag 20 januari 2016

Ännu en nykomling

Är det inte Schenker så är det posten. Trevligt är det hur som helst så jag klagar inte. Särskilt inte som det här paketet anlände mer än en vecka tidigare än beräknat. 

Man skall hälsa nya medlemmar i familjen välkommen på hjärtligt sätt. Därför sitter jag nu med en god kopp kaffe och njuter av en ledig eftermiddag och min nya kniv.

 
Spyderco Delica 4 Sprintrun, HAP40 Burnt Orange


Just den här såg jag fram emot lite extra då den snabbt tog slut på de flesta ställen jag brukar frekventera och jag ville verkligen ha ett exemplar. 

Det handlar om en "Sprintrun" av Spyderco Delica 4. Versionen är med handtag i färgen "burnt orange" eller barndiarré som min sambo något krasst kallade den. Men det är bladet som är extra spännande då det är ett laminatstål med en kärna av HAP40. 

Och jag kan slå fast att det är en av de bästa fabrikseggar jag stött på. Riktigt vass faktiskt. 


/ J - kaffesuper

3 kommentarer:

  1. Tycker inte sambon ska vara elak.. Det var ju bara handtagsbagaren som glömde de orangea handtagen i ugnen 15 minuter för länge :P
    Håller med dig att det är det närmaste man kommer en light saber i skärpa O.O.T.B.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv gillar jag verkligen färgen. Men sen är jag lite svag för färgen också...min cykelklubb (orange/grå), Denver Broncos (orange/blå) är andra som gillar temat. Hade jag gillat hockey är Växjös färg också orange! :-)

      Radera
  2. Det är verkligen skillnad på denna och televerks-Enduran jag har sen tidigare :)

    SvaraRadera