söndag 17 januari 2016

Dagens bild nr 13


Det här är den sista i raden av råttor jag fångat i min fälla. Jag betar den vanligtvis med PayPal vilket visat sig vara ett framgångsconcept. Den här kniven är snabbare än de andra eller åtminstone mer samarbetsvillig då den är fjäderassisterad. Modell RAT 1 med tillägget "A" till namnet har även försetts med en rejält sträv G10 i skollorna istället för orginalets såphala material "Nylon 6".


"I smell a RAT"


Utöver det följer den sina släktingar när det gäller specifikationen. Ett enkelt droppoint blad i AUS-8 stål, här i satinutförande. Tumknopp för enhandsmanövrering och linerlock för säkerhet. Därutöver en extra säkring som låser bladet i infällt läge - komplett meningslöst!


/ J - råttornas betvingare

(Här hittar du presentationer av Ontarios RAT 1 och RAT 2. Text om ovanstående kniv kommer framöver)

 #knivigtvarre #aliaspostmortem

2 kommentarer:

  1. Men vafan! Nu blev jag ju sugen på en igen! Har haft två rått-ettor och en tvåa men sålde av dem då de var fina knivar, men för lite "sex appeal" men nu känner jag igen att den är ju jäkligt nice ..egentligen :)

    SvaraRadera
  2. Gillar man råttor är den här rätt kul. Mycket snabb "assist"-lösning och rejält sträv G10, Cold Steel-sträv till och med! :-)

    SvaraRadera