tisdag 26 april 2016

Böker Aurora

- Ibland blir det inte som man tänkt sig, fast på ett bra sätt!


Jag skulle utvärdera och skriva en recension av en lånekniv från Knivshop.se var det tänkt. Bökers modell "Aurora" formgiven av allas vår danske virtuos Jens Ansö var det som stod på programmet. 

Det var en kniv jag såg fram emot att få stifta bekantskap med. Mest för att såväl designen som ett flertal detaljer som går att utläsa redan av bilder såg ut att tilltala min smak. 

Ett av Bökers flaggskepp, "Aurora"

Vad jag inte visste då var att jag skulle falla pladask! Redan när jag packade upp den ur den relativt exklusiva asken ökade nyfikenheten. Väl i hand satt den liksom fast och ville inte lämna. Jag kände direkt att det här var en kniv för mig. Extremt bekväm i ALLA grepp. Välbalanserad, gjord i goda men framför allt väl valda material och med fina toleranser. 

Inte en chans att jag skickar tillbaks den här kniven. Påminner mig på något vis om en annan kniv jag tror mycket på utan att ha hållit i den, nämligen Spydercos Slysz Bowie. 

Återkommer förstås med en recension av detta förnämliga eggredskap inom en inte alltid för avlägsen framtid. Men jag misstänker att den kommer att få en positiv slagsida!


/ J - knivglad

2 kommentarer:

  1. Bland det bästa som finns när man faller för något man bara har en aning om att man kanske skulle gilla! Tyvärr förekommer det omvända också.. Det välkända "catch and release" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, dessvärre förekommer båda fenomenen. Förutom att jag missat biten med "release" då. Skall bättra mig på den punkten. :-)

      Radera