måndag 25 april 2016

Dagens bild nr 35


Bilden kallade jag för "Another angle" av det enkla skälet att det är vad det är. En annan vinkel på en bild jag döpte till "Rush Hour" som nu är upp i över 2600 "likes" på Instagram. Vad man än tycker om det är det min största framgång på det området hittills kan konstateras. 

Jag kände mig föranledd att ta några bilder till då jag ändå ställt upp dem. Fällknivarna på bordet är inte alla jag äger men ett par tre hundra stycken. Det tog sin tid att fälla upp dem, placera ut dem och plocka bort dem igen kan jag säga! När jag var klar började det mörkna så det blev inte så många bilder som önskat.

"Another Angle"


Orsaken bakom uppställningen var egentligen inte att fotografera knivarna utan att städa och damma av hyllorna de låg på. Nu verkar det projektet ha havererat för de är fortfarande inte på plats utan ligger utspridda i hela hemmet. På golv, sidobord, runt datorn, vid tv:n, på matbordet - överallt faktiskt. 

Det är mer plock än man kan tro att förflytta "samlingen" eller knivhögen från en plats till en annan. 


/ J - lätt överväldigad

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar