torsdag 12 maj 2016

Dagens bild nr 39 "Triptyk"

Dagens bild är faktiskt tre!

Ibland stöter man på miljöer som lämpar sig bättre än andra för att använda som fotobakgrunder. Eller vad sägs om betong i flera färger?

"Blå"


"Grön"


"Gul"


Annars kan jag säga om Enzo Birk 75 att förutom att vara fotogenisk så är det en synnerligen bra fickkniv som "långtidstestas" för fullt. Enda abret är väl emellertid att jag för stunden har så många olika knivar som skall utvärderas att den inte får fullt så mycket ficktid som önskat. Man får prioritera de som skall recenseras. 

Men än så länge är jag synnerligen nöjd med kniven och inte minst stålet. Eftersom D2 är mycket hårt så har jag inte behövt slipa kniven än. En par svep på en strigel och något drag på skärpstålet har räckt. Sen försöker jag hålla den torr i möjligaste mån och torkar av den efter användning vilket har hindrat korrosion så här långt så någon patina har inte utvecklats. 



/ J - jobbar på det finlandssvenska relationerna


#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar