torsdag 9 juni 2016

Dagens bild nr 46 "Vilken kniv är bäst?"

Det är inte alltid som ironi går hem. Särskilt inte i text och särskilt inte på nätet. På mitt Instagramkonto har jag lagt ut en serie bilder jag valt att kalla för "Which knife is the best?" Där har jag tagit två knivar som har om inte diametralt motsatta användningsområden så åtminstone väldigt olika styrkor och svagheter och fotat dem tillsammans för kontrastens skull. 

Alla förstår inte min poäng utan svarar snällt på frågan om "vilken kniv som är bäst". Jag ville mest förtydliga att man inte alltid skall jämföra äpplen och päron och att man skall använda rätt verktyg till rätt ändamål. 


"Which knife is the best?" 


Nå - vilken kniv är då "bäst"? Ett stycke norsk samekniv från Knivsmed Strömeng eller en karambit i titan från Tora Tactical Knives? Eller kan det vara så att de briljerar inom olika gebit? 

Sen vet jag förstås vilken jag anser är mest allround av de två. Du kan använda en huggare från norr till att försvara dig med men jag har svårt att se att man kan flå ett djur eller förbereda en brasa med en kniv med titanblad. Men det är ämnet för ett annat inlägg känner jag. 


/ J - vägrar välja, vilket också är ett val...

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar