torsdag 23 juni 2016

Dagens bild nr 52 "Kaffe och knivar"

Vad är det med mig och bilder på kaffe och knivar? Jo, i all enkelhet råkar jag gilla båda företeelserna så de finns ofta nära till hands. Sen uppskattar jag ett gott stilleben och då blir det lätt att de hamnar på samma bild!

"Another Perspective"


På bilden har jag lekt lite med perspektiv. Den är tagen så gott som rakt uppifrån men ögat blir lurat av de olika storlekarna på koppar och det faktum att knivarna 963 och 763 från SRM är tämligen lika bortsett från storleken. Helt identiska är de dock inte. Den skarpögde kan notera att den mindre 763 har ett från BM "stulet" Axislock medan den större 963 har en "linerlock". 

Det var den senare modellen som senare gick och blev en Real Steel-modell. Det roliga är att det är exakt samma modell och utförande före och efter namnbyte så kvaliteten är det inget skillnad på. Den är hög. Än roligare är att mitt exemplar är helt omärkt. Det för att den såldes på hemmamarknaden i Kina via Hongkong sägs det. Allt för att kringgå kinesiska knivlagar. 



/ J - byter perspektiv

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar