torsdag 30 juni 2016

Dagens bild nr 55 "Dr Pepper and Mr Lum"


Färg är kul ibland. Hur roligt rosa är vet jag inte men jag hade ingen kniv i den färgen sedan tidigare även om det finns ett par tre stycken i hushållet. De tillhör emellertid min kära sambo. En Kershaw lockback och en Ontario RAT 2. Båda gåvor från mig kanske skall tilläggas.

Per definition hävdar hon därför att Lum Chinese måste tillhöra henne eftersom den är rosa. Jag vet inte hur jag skall förhålla mig till sådan logik. På ett plan känns den oantastlig på ett annat känner jag det finns stora luckor i det resonemanget som borde kunna utnyttjas i en argumentation. Jag kommer bara inte på dem!


Dr Pepper and Mr Lum


Jo namnet på bilden är menat att vara dubbelt ordvitsigt eller "pun intended" som det heter på utrikiska. Ledsen för det eller det är jag ju egentligen inte. Men så ligger det till hur som haver. 

Kniven är en "Sprint Run" av Spydercos stora variant av Lum Chinese. Jag gillar verkligen den kniven i mindre format och ville därför ha en större men de är sedan länge tagna ur produktion och andrahandspriserna på Spydercoknivar varierar kraftigt men har alltsomoftast en klar tendens att dra iväg uppåt  på diverse auktionssidor. Det gäller även de här knivarna. 

Modellen är för dem som inte vet ritad av den hädangångne Bob Lum efter ett klassiskt kinesiskt mönster, en "Shilin Cutter". 


/ J - funderar på om de moln man går på är rosa eller ej

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar