tisdag 30 augusti 2016

Dagens bild nr 77 "Velighet"

Det här med val är inte lätt, fråga Kirkegaard! Eftersom jag är smågalen så matchar jag ofta knivar och övrig "EDC"* med vilka kläder jag råkar ha på mig. Jag misstänker starkt att det är en smula vrickat. 


"Wishy-Washy"


Här två olika alternativ. Svart/grått och sportigare kontra mer klassiskt. Oakley VS Boomerang, Kizer VS MCusta, plånbok i neopren kontra läder.

Knivarna är MCustas "Basic" med blad i VG10 och handtag i cocobolo över en stålram. Kizern är den kända "Gemini" och har S35VN i bladet och försedd med titanhandtag och ramlås.

Hur väljer ni?


/ J - har ibland svårt att välja

* "fnuffsar"/citationstecken för att jag inte är helt bekväm med det uttrycket men i avsaknad av något bättre på svenska får det duga

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar