torsdag 15 september 2016

Dagens bild nr 82 "Äkta hög"


På Instagram förekommer ofta hashtaggen "#pocketdump" men inte sällan känns bilderna konstlade så till vida att det brukar vara hejdlöst mycket prylar folk får plats med i sina fickor om nu bilder aldrig ljuger. Särskilt tänker jag på ett konto, ingen nämnd ingen glömd, som till och med infört begreppet "...almost made it to the pocket" för att kunna addera fler knivar och gadgets på samma bild. Ingen fel på konceptet. Det är bara namnet som förvillar.

Kul idé som sagt men skulle jag även räkna in vilka knivar jag väljer mellan varje dag skulle det bli en sjutusan till hög kan jag lova!

Nästan lika roligt är alla som taggar sina bilder genom att hävda att bilderna enbart är tagna med mobiltelefon och upplagda utan filter* när de uppenbarligen inte är det. Särskilt avslöjande är den gloria som uppstår kring t ex knivar när man kraftigt motljus läggs på i efterhand. Själv blandar jag mobilbilder med kamerabilder, oredigerade (enbart beskurna) med redigerade, spontana och arrangerade - allt i en salig röra.

Filter använder jag dock inte. Är smått allergisk mot dem och låter bli att följa många konton som annars skulle vara av intresse på grund av överanvändande av effekter. Allt ser till slut ut som technicolor från femtiotalet vilket gör det svårt att se hur saker och ting faktiskt ser ut. Det passar somliga men är inte i min smak.

Som krydda är effekter roliga, som standard tråkiga.  



"True Dump"


När den här bilden togs var det tydligen tema "O D Green" för min del. Knivarna är DPx Gears "HEAT" och Cold Steels "Broken Skull", gud vad jag avskyr det namnet för övrigt. Båda med sidor i G10, båda i en snarlik grön nyans. 

Soligt var det uppenbarligen den dagen eller kanske inte. Jag bär ofta solglasögon även när det inte gassar eftersom jag alltsomoftast cyklar. Med glasögon på slipper man fartvind, grusstänk samt knott och andra flygfän. Bilnyckeln skvallrar dock om att det nog inte var aktuellt just vid det här tillfället. Telefon har jag alltid med mig i princip och en plånbok förstås.

Bilden är tagen med kamera. Inga filter eller effekter tillagda.


/ J - bildmakare

* "#nofilterfuckery" och liknande.

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar