torsdag 6 oktober 2016

Dagens bild nr 88 "Espresso, naeh"


Det där med att testa nya knivar är bra kul! Det stillar nyfikenheten och man får nya objekt att både fotografera och skriva om. För stunden råder febril aktivitet på det området. Dels testar jag ett par knivar som är lån från Knivshop.se och dels har jag ett par privata nyanskaffningar att stoppa i fickan också. Det blir lite trängsel då jag inte har hur många fickor som helst och fler än ett par tre knivar på ens person lätt blir en överdrift till och med i mitt fall. 

Och det får medges att jag får hitta på uppgifter för att sysselsätta dem. En uttråkad kniv riskerar att bita en i fingrarna. 


"Espresso, Naeh"



De två knivarna på bilden tillhör de senaste i samlingen. Båda med ursprung i Maniago, Italiens stora knivcentrum. Den översta är från Maserin och är döpt till "Gourmet" och den undre är "Big Opera" från Lionsteel. Båda riktigt sympatiska kan jag avslöja i förväg. Räkna med tämligen positiva recensioner!

Namnet på bilden kommer sig av att kaffet naturligtvis inte är en espresso utan en Lungo. Annars tyckte jag att boken, kaffet och knivarna hörde ihop på ett självklart vis. Det italienska färgerna sammankopplar dem. 


/ J - tänker italienskt

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar