tisdag 11 oktober 2016

Dagens bild nr 89 "Hatch et"


Uppslag till bilder kan komma från ingenstans. Så var det till exempel med den här. Jag tycker själv den blev rätt rolig. Det var tydligen fler som tyckte då en variant av den blev "runner up" i förra veckans fototävling på Spydercos forum. Hönan eller ägget det är frågan eller kanske snarare var knivar faktiskt kommer ifrån. Någonstans måste det ju vara eftersom de bara blir fler och fler därhemma. 

Sen kunde jag inte avhålla mig från en tämligen billig engelsk ordlek kring "Hatch", kläckas och "Hatchet", liten yxa. 


"Hatch  et"


Planerna inbegriper fortfarande att införskaffa en bättre kamera då idéerna i mitt fall oftast är bättre än genomförandet. Det är i och för sig bättre att det förhåller sig så än tvärtom. Det är lättare att bättra på tekniken än fantasin. 

Kniven är en av mina mesta små följeslagare nuförtiden. Min sprintrunversion av Spydercos Manbug. Bladet på den lilla rackaren är laminerat och innanför de mjuka yttersidorna i 410-stål hittar du det otäckt vassa HAP40. Det förvandlar Manbug från en liten kniv till en fickskalpell. 


/ J - mr pun intended

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar