torsdag 13 oktober 2016

Dagens bild nr 90 "Solen som försvann"


Jag valde att kalla dagens bild för "Solen som försvann" av två skäl . En har med mig att göra och en ligger hos Kizer. 

Ki4419A3 hette den här kniven från början. Alla Kizers knivar var urprunglingen döpta på det viset. Föga sexigt och och tämligen svårt att komma ihåg även för den inbitne fantasten. "Den där snygga kniven du lade upp bilder på...vad hette den nu igen? Öh, äh....eh....Ki någonting...." var nog inte ett helt ovanligt meningsutbyte. 

Därför fick kniven ett skulle det senare visa sig tillfälligt namn, "Sunburst" efter mönstret på handtagssidorna får man förmoda. Kniven var en relativt tidig modell i det här nya märkets historia och sedermera döptes knivarna och den här fick namnet "Sliver".

Så namnet "Sunburst" tappades bort. Dessvärre är det här jag kommer in i bilden. För jag tappade bort hela kniven rent fysiskt. Den rymde ur fickan helt enkelt. Så kan det gå. 




"The Sun that Disappeared"


Kniven var för övrigt min första Kizer och anskaffades för att den låg i bra prisklass och för att den hade ett utseende som påminde om en förvuxen Benchmade 943. Bladformen är snarlik faktiskt. 

Ibland har jag funderat på att återinvestera i den men det kommer hela tiden nya knivar emellan. Sen vet jag inte om den tillhörde mina favoriter. Det där tål att tänkas på. 


/ J - borttappad

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar