fredag 28 oktober 2016

Fredags-EDC IV



Nu ljuger jag! Det här är INTE dagens fickockupanter utan gårdagens. Men jag kände ändå för att skriva något om dem. Mest för att något är nytt. Närmare bestämt Cambern från Kershaw. En mycket intressant kniv som det finns en del att förtälja om.

Den togs fram för att ersätta eller möjligen komplettera storsäljaren Blur från samma företag. Men succén uteblev helt enkelt och lika fort som den introducerades på marknaden försvann den. Jag var ute i grevens tid som jag skrev på Instagram. Nästan i samma stund jag packade upp nyförvärvet så läste jag på Knifenews  att kniven utgår ur Kershaws sortiment i och med 2017 års katalog.

Av den anledningen kommer ni att få förutom en sedvanlig recension av Camber även ta del av en jämförelse mellan de två knivarna. De är lika fast olika om man uttrycker det så.



"Cambersome"


Igår hade jag således de här knivarna på mig. Som vanligt åtföljdes den större av en mindre. Som så ofta fick Spyderco Manbug agera den rollen. Telefonfodralet från Golla börjar bli slitet och får snart bytas ut. Jag är omodern och gillar den sorten som inte sitter fast i telefonen. Så länge jag cykelpendlar får min semivattentäta neoprenplånbok med mönstret "Walk on water" agera kortförvaring. Den rymmer inte mycket men den skrymmer inte heller. Smidig var ordet.  



/ J - höstfredag

#knivesandbikes #aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar