tisdag 8 november 2016

Dagens bild nr 93 "I skuggan"


I skuggan av familjen lever den här lilla skapelsen sitt liv. Det är en duglig kamrat på färden och den gör sig bra på bild. Tidigare om åren fick den ännu mindre Ladybug tjäna samma roll. Ersättning för de naglar jag saknar, bland annat. 

Jag har nästan alltid en liten kniv på min person. En som används till de där pyttesmå uppgifterna eller i offentlighetens ljus. En så här liten kniv syns knappt alls och om den gör det så är den mer "gullig" än skrämmande och det kan vara behändigt. 

Bilden kom sig av att jag drack eftermiddagskaffe en sensommardag och slagskuggorna från den lågt stående solen gav det här fototillfället. Eftersom jag är som jag är blev det senare en serie med foton där jag istället leker med skuggan från knivarna själva.  


"Living in the Shadow"


Kniven är Spydercos "Manbug" vilket är en liten grövre dimensionerad "Ladybug". En liten kniv för fickan eller nyckelknippan. Det som gör den här kniven lite extra duglig är hur oerhört vass den är till följd av det fröjdefulla HAP40-stålet i eggen.

Den har bra bett i käkarna den lilla krabaten.


/ J - minns sommaren

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar