fredag 23 december 2016

Ho, ho, ho



Ja ni god vänner. Då var den här igen vare sig man vill det eller ej, julen. Det är en företeelse man kan ha lite kluven inställning till. Å ena sidan är den tindrande barnaögon, god mat i överflöd, familje- och släkttid. Men det är också storkommers, stress och ett allmänt jäkla hetsande på många håll.  

Icke så för mig detta år. Ett lugn har infann sig för en stund sedan och det ämnar jag behålla om det är möjligt. Själen behöver lite vila ibland. Min (h)jul handlar om återförening och familj. 



Julen står för dörren



Bilden är faktiskt återanvänd. Jag tog den för ett par år sedan ute hos min mor och använde den i en illustration på "Cykligare", min andra blogg. Man får faktiskt ägna sig åt dåliga ordvitsar i tider som dessa. Detsamma gäller grötrim för övrigt. 

Annars lyser delar av julstämningen med sin frånvaro. Världen är inte fluffigt Disneyvit och det snöar inte Marshmallows från himlen i stora singlade sjok. Istället är det grått ute. Mycket grått. Med regn och blåst. Åtminstone på mina breddgrader. Men det är väl jul det med. Åtminstone i södra Sverige. 

Jag ser fram emot det nya året. Här på bloggen kommer det att vara full fart och det finns både nya och gamla projekt att ägna sig åt. Det blir en salig blandning av recensioner, presentationer, dagens bild, lite kåserande texter, betraktelser, inlägg i debatten, reflektioner med mera. Som vanligt alltså. Men lite nytt blir det också vad det lider. 

Sen helt bortkopplat från knivar tänker jag börja cykla igen. Mitt år som ickecyklist har varit tomt. Den som inte cyklar lever icke som det heter. Eller borde heta. 

Mitt i allt vill jag tillönska er alla trogna läsare en riktigt god jul och tillika gott nytt år! Men vi kommer höras, läsas, skrivas eller vad man säger innan dess misstänker jag. 

Hoppas ni får en och annan klapp och att några av dem har eggar!



J - har garanterat tomtar på loftet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar