torsdag 27 april 2017

Tacksamhet!



Egentligen skulle dagens text handla om Spyderco Efficient eftersom jag för stunden testar den kniven. Nu kom annat och viktigare emellan. 


Jag har varit lite disträ på sistone. Inte varit med över allt och hela tiden. Det har varit bitar av tillvaron som inte varit helt harmoniska för att uttrycka det milt. Ni vet som det kan vara - det där livet alla pratar om.

Men det är vår, det finns hopp och saker och ting har en möjlighet att reda ut sig. Mitt i allt detta kommer en förfrågan. Först diskret på ett PM på ett forum. Den missar jag eftersom jag inte varit därinne på länge. Sen ytterligare ett och till slut en kommentar här på bloggen. Först då såg jag den och även det efter några dagar. "Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden" eller något. 

Förfrågan gällde om jag önskade ett påskägg? Kan man bli annat än nyfiken? Jag tänkte inte mer på saken och glömde i ärlighetens namn bort det. Men igår låg det ett anonymt paket i brevlådan. Ett blått, tungt och tämligen knöligt paket. Brevbäraren hade fått jobba för att få igen locket.

Iden ädel klassiker


När jag öppnade det blev jag först förvånad, sen började jag koppla ihop två och två därefter tappade jag hakan och blev faktiskt så rörd så att jag fick en tår i ögonvrån. Det blev så symboliskt med att solen sken ute, att helgen ser ut bli bra och att saker och ting kanske vänder nu. Mitt i allt det här skickar en människa jag bara haft kontakt med då och då på avstånd en gåva av den här digniteten. Tanken svindlade lite och jag tappade ord. Nu försöker jag leta upp dem.

Jag blev så till med mig att jag fortsatte packa upp, tog en bild, ringde min sambo och vimsade omkring. 

I paketet låg för mig flera fullträffar på lite olika plan och jag ämnar återkomma till dem mer ingående på olika vis här på bloggen. Där fanns ett flertal klassisker för den som gillar knivar generellt inte minst kopplade till Sverige. Ett par "måsten" för mig från Frankrike och Tyskland som jag tidigare missat och mer.

Glädje med egg helt enkelt. Efter att ha plitat färdigt det här under frukostrasten skall jag försöka ägna mig åt lite "pass it forward", att se till att välgärningen sprids vidare. Kanske kan jag göra någon glad jag med?

/ J - rörd och tacksam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar