måndag 17 juli 2017

Dagens bild nr 116 "Techno och en ros"


Jag blev nöjd med den här bilden. Den passade sig på något vis och fotot blev godkänt med mina primitiva mått mätt. Det är inte så att jag använder reflektorer och ljusboxar och dylikt. Ett bord och en kamera eller mobil får räcka tills vidare.

En ros som ursprungligen gavs till min käraste på hennes födelsedag fick ackompanjera en styck Spyderco Techno



"Techno and a Rose"


Om den här Slysz-designen kan annars säga att det är en kniv som jag egentligen inte borde tycka om. Den är för liten, knubbig och för tjockhudad förlåt tjockbladad. Därmed är den inte det optimala skärverktyget. Emellertid skär den bättre än man kan tro och det duger gott i sammanhanget. Den är även någorlunda diskret i fickan trots sin relativa tyngd. Men, som jag skrev i recensionen, den besitter charm. Den är välbalanserad och har ett harmoniskt formspråk något som inte alla knivar i den här klassen besitter. 

Annars vill jag nog mest önska de som läser det här en god måndag, en fortsatt trevlig vecka och eventuellt semester om det är sådan på gång!



/ J - måndagsharvar

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar