fredag 20 oktober 2017

Fredags-EDC XI


Och så har då ytterligare en vecka börjat lida mot sitt slut. Arbetsvecka bör väl betonas. Fast när jag tänker efter inser jag att det är fasligt många yrkesgrupper och människor som jobbar även helger, även jag en gång i tiden. Så då vete f-n vart veckan befinner sig i för tillstånd och vart i den kalendariska soppan fredagen befinner sig. 

Min vecka är åtminstone snart slut. Det är även jag kan tilläggas. En veckas jädra feber gör ingen vare sig glad eller pigg. Sen har livet bjudit på sina törnar som det understundom plägar göra. Själen har fått blåmärken. Därför hoppas jag innerligt att ni alla har det så mycket bättre på den fronten! 

I vilket fall vill jag passa på att önska er alla en trevlig och kanske vass helg! 





Dagens skarpa kompanjoner på bilden består av:
  • en arg japan, varför vet jag inte men namnet är "Raging Jap", och modellen RJ5
  • en lugnare amerikansk polack i den Slyszdesignade Spydercoklassikern Techno
  • samt en helt avslappnad jänkare i form av Leathermans Skeletool CS


De två nedre är högst troligen bekanta för de flesta men den övre kniven tror jag inte många känner till. Likt sin Spydercokollega på bilden är den trots Japanskt ursprung tillverkad i Taichung. Och utan att föregripa kommande recension allt för mycket kan jag intyga att kvaliteten motsvarar ursprungsorten. Det är en riktigt välbyggd liten gynnare som bjuder på glädjande små detaljer här och var och någon liten kulturkrock. Allt förpackat i ett EDC-vänligt format. 

Spännande är det hur som haver med ett nytt märke från Japan tycker jag. 


/ J - funderar kring fredagars placering i veckan


#knivesandbikes #aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar