onsdag 29 november 2017

Detta evinnerliga mörker!


Man kan säga mycket om vintern, om advent och om juletid. Många spaltmeter har författats på temat. Över allt man kan yttra eller skriva så lägrar sig ett mörker som ett stort dunbolster så här års.

Mest ett bokstavligt samt påtagligt mörker om man nu råkar befinna sig söder om eller för den delen strax norr om Stockholm. Det vill säga de södra delarna av vårt avlånga land. Snön lyser, inte upp utan med sin frånvaro har jag konstaterat. 

"Life in Ruins" Ett exempel på mörker. Kyrkoruin i Sigtuna klockan tolv, ljusare blir det inte


Istället svartnar det tidigt, särskilt när regn och mörka moln hopar sig. Det blev väldigt påtagligt igår när jag ägnade dagen åt att köra bil. Skymning mitt på dagen och sen gick det utför. 

Frågan är vad det har med knivar att göra? Tja, först och främst körde jag från KNIVsta och för det andra så har det med bilder att göra. Jag är minst sagt frustrerad då jag har ett par knivrecensioner som ligger färdigskrivna men ännu inte är bildsatta. Vareviga dag väntar jag på lite ljus så jag kan ta några illustrerande bilder som visar skarpa blad och detaljer på lås. Men icke, den ena dagen är mörkare än den föregående och dylika bilder låter sig inte tas.  

Nu har jag tröttnat och beställt en enklare ljusbox. Får se om det kan bidra till att lösa problemet. Helst använder jag mig av naturligt ljus men det finns helt enkelt inte. 


/ J - vill säga varde ljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar