tisdag 14 november 2017

Ny kniv!

 Jäklar i min låda vilken kniv!!

Var det första jag tänkte och troligen sade högt fast kanske med andra och starkare ord när jag packade upp den här tingesten. 

Det är Spydercos nya "Shaman". Eller kanske en Native på steroider om man vill uttrycka det så. 

Spyderco Shaman


På bild framstod det som om handtaget skulle vara bekvämt med sin slipade G10 och mjukt rundade kanter. Det är det kan jag meddela. I min hand jämbördig med den så kända Paramilitary 2 till och med. Visst ingen tumramp att ta avstamp ifrån men å andra sidan fylligare handtag och väsentligt mindre kantigt är det också. I grundutförandet har de samma bladstål, eggkurvaturen är nästan identisk med sin mer namnkunniga konkurrent även om bladet inte är det och båda delar låstyp i och med ett compressionlock. 

Spontant tror jag Spyderco har en vinnare i den här kniven. Åtminstone är den det i min lilla bok. Den är nämligen lika välbyggd som en PM2 fast kraftigare och framförallt har den snyggare linjer.  Apropå linjer så valde jag mellan den här och Sliverax. Sen kom jag på att jag egentligen inte gillar flippers.

Recension blir det förstås vad det lider. Skall bara hinna använda kniven först! 


/ J - så nöjd så nöjd

#knivesandbikes #aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar