torsdag 7 december 2017

Dagens bild nr 131 "Lagd på is"


Det mesta är kallt så här års. Nästan allt utom vintrarna här i södra Sverige. Frost någon dag som när den här bilden togs. Men det varade inte länge. Dagen efter hade den ersatts av livsfarlig svartis över väg- och cykelbanor. Ett  milt duggregn på underkyld asfalt. Märkte direkt när jag tog ut bilen ur carporten att det var halt. Den ville liksom inte stanna när jag backade utan fortsatte ett par meter till. Väl medveten om risken körde jag därför i hastighet mellan 15-20 km/h på vår lilla villagata. Det hjälpte inte. Trots vinterdäck gled jag rakt fram i den första nittiograderskurvan. Bonk sade det. Som tur var mot en trottoarkant. De parkerade bilarna stod i innerkurvan. Därefter gick det inte fort till jobbet kan jag lova. Fascinerande halt. 

Det var fler än jag som upptäckt detta och trafiken flöt lååångsamt. Idag regnar det istället. 



"Put on ice"

Kniven är inte riktigt lika hal tack och lov. Det trots avsaknads av "jimpings" och annat. Faktiskt en riktigt bra kniv. En av mina favoriter när det gäller märket Kizer kan jag avslöja. Den har nämligen en fördel framför modeller som t ex Gemini eller Ursa Minor som jag ser det. Den Lundquist designade T1 saknar nämligen flipper! Jag kanske är ensam i hela knivvärlden men jag är liiiite trött på alla flipperknivar så det känns rätt befriande. 

Nu när jag försett T1an med ett par små droppar lila Loctite så kan jag använda kniven också. Recension kommer vad det lider. 



/ J - halkar och far

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar