fredag 5 januari 2018

Dagens bild nr 134 "Den fulaste kniven"


På mitt instagramkonto kallade jag den här kniven för "Ugliest Knife". Det ligger något i det eftersom den är ett av de mer anskrämliga knivliknande föremålen jag äger. Balansen är fel, storleken är fel, materialen är usla bara för att matchas av lika dålig byggkvalitet och passning i materialen. Dessutom saknades det skruvar redan vid leverans. Som synes på bilden är skruvparet omaka. Faktum är att det enda förlåtande med den är att det fjäderassisterade bladet är mycket snabbt. 

Annars är den dessutom tung och klumpig utöver att handtaget kan vara bland det minst ergonomiska som gjorts. Det är så grovt att jag knappt når runt fanskapet! Ännu mer tragiskt är att det tydligen är modellerat efter greppet på en 1911-pistol om jag förstått det hela rätt. Någon som kan vapen bättre än jag får väl förneka eller bekräfta det påståendet.

Märkligt nog lär det finns en designer bakom eländet. Varför Darrel Ralph vill ha sitt namn på den är vederstyggelsen är för mig ett mysterium. Eller så hade han en dålig dag alternativt är han så här dålig. Jag vet inte. 



"The Ugliest Knives"


Kniven är av märke Meyerco och modellen minns jag inte var den heter. Det finns faktiskt en anledning till köpet. Orsaken står att finna i att jag vid den tiden fått hem min SOG Twitch II och det är en kniv jag uppskattar. Därför var jag även på jakt efter dess lillebror "Blink". Monstrositeten ovan påminner vagt om den på bild och dessutom har jag en svaghet för vitt ben måste tillstås. Därför verkade det här vara en god idé. Jag trodde nämligen att den här kniven var yttepytteliten! Det är den INTE och idén var verkligen inte god. 

När jag läste att den var formgiven efter ett pistolgrepp insåg jag inte att det var i skala 1:1. Jag borde läst specifikationen mer noggrant. Förlåtande är att det var en eBay-auktion och att den i princip inte kostade något. Ibland tittar jag på den för att påminna mig om att inte vara alltför impulsiv. 



/ J - presenterar skämsknivar

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar