fredag 23 mars 2018

Fredags-EDC XV


Fredag igen kan konstateras. Tiden går men snön den består. Fast nu får den jäklar ge sig eftersom det i skrivande stund är mer än fem grader varmt och solen satsar på att bryta igenom molntäcket. 

I övrigt är det här en lugn dag för min del. Inget särskilt skall hända hoppas jag. Ibland är det skönt med dagar när det inte händer så mycket, vilodagar både för kropp och själ.  

På knivfronten händer det att jag fortsätter att reta mig på Postnord och det aktuella ärendet gäller förstås det som beskrevs under rubriken "Gisslan" för någon dag sedan. Historien fortsätter och jag lovar att återkomma med en uppföljning i ärendet. Det rullar på och allt är inte negativt men väldigt omständligt och tidskrävande. 

"Framelock Friday" blev det tydligen


I fickorna den här fredagen hittas knivar från Kizer och Knivshop. Jag noterat att den Justin Lundquist designade "Feist" alltsomoftast hittar ned i fickan när jag har en hoodie på mig som idag. Den gör sig liksom bra i vänsterfickan. Särskilt när jag som idag kör bil eller sitter ned i andra sammanhang. Det är betydligt svårare att nå den "Gemini" som befinner sig i höger benficka då. 

Pennan är min enda i klassen "Tactical Pens". Det måste vara ett av prylvärldens mest överutnyttjad ord för övrigt. Så till den milda grad att det inte betyder någonting. Men pennan är både snygg, matchar diverse knivar och går utmärkt att signera avier med när nya knivar skall hämtas ut. Ja, de som behagar komma fram då. Företrädesvis de som skickas med DHL och Schenker och inte med Postnord med andra ord. 


/ J - fredagsmannen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar