måndag 27 augusti 2018

Dagens bild nr 156 "Så bra"


Två klassiker på samma bild. Eller som jag skrev på mitt Instagramkonto: En klassiker och en i vardande. Skivomslaget torde många känna igen, i alla fall om man är musikintresserad och inte är för ung. Det är Pink Floyds "Dark side of the Moon". Ett album som trots att den är en tema-skiva och har låtar som saknar refränger är en av de som legat på Billboard-listan längst av alla genom alla tider. 


"So Good"


Bilden är den första i en serie jag planerar med knivar och just LP- och CD-omslag. På något vis fick jag för mig att det var ett bra motiv. 

Kniven är Spydercos "Shaman" som i mångt och mycket är en "Native" på steroider. Större och kraftigare men även mer rundad och mjukare. En nallebjörn med Grizzlypotential. Och den är verkligen SÅ bra att den förtjänar klassikerstämpel. Men om det verkligen blir så kan endast tiden utvisa. 

Och appropå tid, idag är det är måndag och nu kör vi så det ryker! Ha en bra vecka alla människor där ute.



/ J - knivfotografen

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar