fredag 12 oktober 2018

Dagens bild nr 161 "Självporträtt"


Det här är nog så nära jag kommer selfies på Instagram! Även om mitt kniviga jag ser lite lätt surmulet ut på fotot nedan. Men visst någon bild på sig kan man väl lägga ut. Kanske det kan betraktas som socialt och ge ett ansikte till den som skriver. Men varför någon skulle vilja se tvåhundra bilder av till exempel mig kan jag verkligen inte förstå. 

Knivar förhåller det sig annorlunda med. De sorterar ju under "intressen" och den typen skulle lika gärna vara bilder på motorcyklar, arkitektur, solnedgångar, hundvalpar eller mat. 

Enda gången selfies skulle vara intressanta i större mängder är om man samlar på porträtt av människor eller något liknande. Fast det är min syn på det hela bör betonas. Andra har uppenbarligen andra sätt att se på den saken. 


"Self Portrait"


Knivarna jag valde i det här fallet är förstås från Spyderco med ett undantag. Hålen i bladet avslöjar vilka. Längst upp återfinns två Sagemodeller, nr 1 med linerlock till vänster och till höger Sage 5 med compression lock. Näsan är min enda Al Mar, en Falcon UH och munnen är den framlidne Lums "Chinese" från Spyderco. Här i ett "sprint run"-utförande med handtag i rosa G10. 


/ J - selfiemästaren

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar