fredag 30 november 2018

Fredags-EDC XXVIII


Regn, mycket regn och en del blåst står på vädergudarnas program idag. Åtminstone gäller den  beskrivningen för södra Sverige. För något dygn sedan närmare tio minusgrader. Ur led är tiden och så även vädret tycks det. Jag tillhör de där väderberoende människorna. De som påverkas av bristen på sol och ljus. Därför gillar jag generellt inte vintern. Optimisterna brukar lyfta fram de där jäkla tre dagarna som innebär torr luft, fem minusgrader, rimfrost på träden och en stor sol på blå himmel. Så ser det sällan ut. Inte där jag bor i alla fall. 

Jag vill ha ljus!



"Friday, No Doubt"


I brist på sol på himmeln får man stoppa en i fickan. Därför återfinns inte mindre än två stycken i klockfickan på jeansen, det vill säga en "Two Sun Firefly". En intressant liten skapelse då den har extra allt. Det är en flipper med nästan dold flippertab, den har lager och detent i keramiskt material, den har gummibussningar i pivotskruven, handtag i titan och den har ett "superstål" - M390 etc. Sedan kan man verkligen diskutera nyttan av det stålet i den kniven. Och det ämnar jag göra vid tillfälle, diskutera alltså. 

Huvudkniv idag är en annan liten knubbis i form av Spydercos numera klassiska Slysz-designade Techno. Den är rätt aktuell i dagarna mest för att den utgått men fått en efterträdare i Techno 2 som nyligen haft premiär. Med på färden följer även min trofasta följeslagare från Fenix, T5Ti även kallad "Halberd". Mycket bra penna för övrigt. Den går till och med att skriva med! 

Sen vill jag bara önska alla en hjärtinnerligt god fredag!


/ J - höstar ned sig

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar