lördag 29 december 2018

Det sista paketet

Eller, det lät kanske något melodramatiskt. Det "senaste" låter mycket bättre. I årets sista skälvande timmar kom det ett paket...eh...till

Avsändare var Knivshop och därmed är inriktningen på innehållet avslöjat misstänker jag. Eller så var måhända överraskningsmomentet över i och med att jag döpte den här sidan. Ett par tre knivar, en slipsten och lite smått och gott var i alla fall det som återfanns under bubbelplasten.

Paket från Knivshop


Den första kniven som packades upp var den av mig efterlängtade Kapara från Spyderco. Ett samarbete mellan dem och en herre från Australien vid namn Alistair Phillips. Såvitt jag vet är det första gången någon från den kontinenten designar en kniv åt Spyderco. Passande nog är namnet "Kapara" namnet på en förbaskat giftig spindel. Förresten är inte allt på den där förvuxna ön übergiftigt - spindlar, ormar, maneter, bläckfiskar och växter?

Utöver den ingår i paketet min första kontakt med märket Hogue. Modellen är "X5" och även om jag direkt kan säga att det kanske inte är en kniv för mig så är jag nyfiken på konstruktion, utförande och tanke bakom den. Sen ett märke som fordom var att räkna med och därefter förföll, nämligen Gerber

Alla knivarna och slipstenen finns anledning att återkomma till i flertalet former. 

/ J - blickar framåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar