fredag 21 december 2018

Fredags-EDC XXXI "En ny sol"

- det lackar

Mot juletider det bär eller kanske det heter hjultider när man är cyklist. Hur som haver nu är det inte långt kvar. Laxen är gravad och köttbullarna gjorda. Nu skall skinkan kokas och griljeras sen kan det banne mig få bli jul i år också. 

För min del blir firandet ännu mer stilla än vanligt. Ibland behöver man stanna upp och tänka efter eller kanske komma ikapp. I år är ett sådant år. 

Snart dags för ytterligare ett julbord. Till lunch den här gången. Det skall bli gott jag har inte förätit mig än!

"A New Sun"

I fickorna knivar, i plural förstås. Utanför fönstret ingen sol så något litet ljus får stoppas i fickan. En ficklampa som för någon dag sedan fick göra en insats då en väns bilbatteri hade behagat ladda ur. Det var banne mig svartare än insidan på en sotares röv den kvällen så ljus behövdes. Bilen, ja den fick vi inte igång. Dieslar kan vara svårstartade även med kablar visade det sig. 

Mer ljus bärs i form av två solar - Two Sun TS76 även känd som "Horizon". En synnerligen sympatisk bekantskap som jag skall recensera vad det lider. Det kan vara min personliga favorit från det hållet så här långt, i alla fall som EDC-kniv. I jackfickan hittades en liten OKC RAT2 undanstoppad. 


/ J - går i hjultankar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar