onsdag 2 januari 2019

Dagens bild nr 166

Och så började det då äntligen, det nya året. Av många efterlängtat och av några kanske fruktat. De flesta är kanske mest neutrala misstänker jag. Men hur man än förhåller sig till det hela så börjar något nytt.  

Själv gjorde jag som många andra den här första dagen på året, jag promenerade. Med tanke på skarorna som drev omkring staden och dess utkanter, ofta häckande i par så var nog alla som inte var för bakfulla ute och gick. Min kosa styrdes mot skogen. Ibland behöver jag bara umgås med lite träd helt enkelt. Dagens största behållning var en mäktig tall längs med Helgasjöns strand. Vädret var massivt soligt och tämligen blåsigt. En föraning om den storm som senare passerade. 

En bild från gårdagen. Årets första "EDC"-bild

I fickorna var det Spyderco som dominerade. Vilket sympatiskt par de här två utgör. Den större Kapara designad av Alistair Phillips kompletteras på ett utmärkt vis av en Dragonfly 2 i sprint run-utförande. 

/ J - skogstroll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar