fredag 10 maj 2019

Fredags-EDC XXXVIII

Noll kraft, Zero Dynamo. Jag gjorde det livsfarliga i förrgår, försökte bädda sängen. Böjde mig fram i fyrtiofem graders vinkel och sträckte ut armarna för att släta till något som tygligen behövde jämnas ut. Det var då det sade pang. Det knakade till i ryggen och plötsligt låg jag raklång över sängen och kved på ett föga macho vis.  

I sådana stunder känner man sig förbaskad gammal kan jag säga. Inte har det blivit så mycket bättre än heller. Imorse kom jag inte ens upp på cykeln och var tvungen att ta bilen till jobbet. Det kändes som ett nederlag. Jag hade vilda planer på att träna idag. De är numera inställda eller snarare skjutna på framtiden. 

"Zero Dynamo"


Knivarna som bäres är ett udda par. Den absolut nya Dynamo från Two Sun och den spetsigare nyklassikern Zero från A.G.A. Campolin. Den sistnämnde är en klassisk stilett till utseendet fast en tämligen modern kniv för övrigt. Bladstål, handtagsmaterial och konstruktion är helt i takt med tiden. Själva mekanismen med bladfjädrar och en leverlock är däremot uråldrig. Eller skall vi säga beprövad istället, det låter mer sympatiskt. Dock är den trimmad genom att kniven har dubbla fjädrar vilket ger en jäkla kick kan jag säga. 

Den mindre och mer diskreta Dynamo är en högteknologisk liten pjäs. Alla de senaste materialen och ett par finesser dolda i själva konstruktionen. En mycket välbyggd och intressant liten gynnare. Så långt är jag riktigt förtjust i den. Med ett stort undantag. Men mer om det vid senare recension. 

Ha nu en riktigt bra fredag go´vänner!

/ J - kraftlös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar