fredag 5 juli 2019

Fredags-EDC XLI

Och tiden den går. Just den här veckan och inte minst morgonen blev det faktumet mycket påtagligt. För en vecka sedan var jag vid den här tiden på väg till kusten och havet för bad och avnjutande av ett cykel-SM. Idag är det mest vardag. Semester för många men inte för mig. Även värmen verkar ha tagit semester, åtminstone i den del av landet jag bor. Frisk vind och svala temperaturer råder. Svensk sommar i ett nötskal således. 

Men ett oomkullrunkeligt faktum kvarstår: Det är fredag go' vänner!!

"För ömma halsar"


Med fredag följer "Fredags-EDC". Den är nu ofast rätt lik alla andra dagar förutom det uppenbara då, veckodagen. För dagen huserar en Two Sun, en Rough Ryder och en Spyderco i fickorna. Sen måste medges att det finns ett par tre knivar till i väskan. Det är recensionstider och ibland behöver jag plocka fram en av kandidaterna för att skära något med eller bara känna på om det är något jag vill förtydliga för mig själv. 

Two Sun-modellen är en av mina favoriter från det märket TS76 Horizon. Rough Ridern (märket har emellertid nyligen bytt stavning till "Ryder" istället) är en Gunstock Stockman med svart ben i skollorna. En mycket sympatisk liten gynnare som jag med jämna mellanrum återupptäcker. Och så Manbug förstås. Det är en liten Spyderco som ofta återfinns i botten av en vänsterficka. Den saknar clip men det hade jag ändå inte velat ha på en sådan liten sak. 


/ J - nostalgitrippar till förra veckan

3 kommentarer:

  1. Var köper man en Two sun Dynamo? Hittar bara på ebay med tveksamma priser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Two Sun har valt att huvudsakligen sälja via just eBay (än så länge) och numera även Amazon och någon kinesisk sida om jag är rätt informerad. Jag vet inte riktigt vad du menar med "tveksamma". Oftast är det auktion som gäller vilket gör att priserna kan flukturera. Från de andra sidorna säljs knivarna till fast pris.

      Radera
  2. Aha, då förstår jag. Aldrig handlat via eBay och blev misstänksam när jag såg så låga priser, men om det är auktion så förklarar det saken!

    SvaraRadera