tisdag 2 juli 2019

Semesterhelg


Jag har varit på badorten i helgen! Havet lockar ibland när man bor långt ifrån det. Det och fjäll har en tendens till att utöva dragningskraft på min person med jämna mellanrum. Det är förresten därför det varit lite tunt med uppdateringar både här och på Instagram. Ibland men bara ibland finns det ett liv bortom sociala medier och internet, har jag hört. 

Just det här badorten råkar vara Båstad. En överlag mycket trevlig stad och i helgen var det fullt ös må jag lova. Förutom det vanliga sommarklientelet som befolkar nejden så pågick Båstad kammarmusikfestival. För den sportintresserade fanns det en stor "Paddel"-turnering på centercourten, Båstad Marathon gick av stapeln på lördagen med alla sidoaktiviteter och sen var det förstås SM i landvägscykling. Förutom att säga hej till mina svärföräldrar och ta en minisemester med familjen var det därför jag var plats. För den intresserade kommer betraktelser inom kort på "Cykligare". 

Himlen var blå och havet svalkade. Där borta åsen och Båstad


En av anledningarna till besöket. Här SM karavanen efter att tätklungan 
passerat hälften av den fruktade Tarrabacken


En empirisk studie av hur väl kullager i en kniv samsas med havssand, QSP Songbird


Vädret kunde man inte klaga på här heller. Temperaturen klättrade över trettio grader även om jag hört att det faktiskt varit ännu varmare hemma i inlandet. Vattnet var behagligt svalt och en bris rufsade om både i humöret och håret. 

Några knivar återfanns förstås i fickorna. I det här fallet Songbird från QSP. Andra knivar som hittat till väskan och sedermera in i klädseln var Kershaw Launch 4 jämte Spyderco Sage 2 och Kapara


/ J - semesterfiraren

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt! Själv var jag på Skrea Strand i Falkenberg i helgen. En väldigt angenäm upplevelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något särskilt med havet. Särskilt när man inte bor nära ett! Ibland kan det bli en gran för mycket även om jag gillar skogar också. Och fjäll...men de är ännu längre bort dessvärre!

      Radera