onsdag 30 oktober 2019

Dagens bild nr 186 "Den kommer att skära"

Det är inte alltid givet att knivar som är lite mer exklusiva behöver kunna skära något. På något vis tycks det antas att de skall överleva på andra meriter. Fina material staplade på varandra eller gränsutmanande formgivning. Ja, eller ibland rör det sig om ren hype förstås. Knivvärlden kan understundom vara lite speciell på det viset.  

Men jag blir alltid lika glad när det inte stämmer. Jag gillar att ha fel ibland! Ni vet när ens fördomar får sig en törn åt det positiva hållet som jag skrev i en recension härförleden. 

Det var fallet med den här kniven. Eller det är inte riktigt sant, jag hade inga förutfattade meningar alls eftersom jag inte visste att jag skulle få känna på den. I vilket fall är det en av de de där knivarna som kan ståta med ett känt namn i form av Enrique Peña, lyxiga material och en avancerad slipning och trots det är den gjort för att skära. Knivlycka säger jag!


"It will cut"

Modellen är en av de som släppts i samarbete med Reate för att få ut fler av Peñas modeller till folket. Eller nåja, de kostar fortfarande en försvarlig slant dessvärre så det får allt vara tämligen välsituerat folk. Knivarna hittas under beteckningen "X Series" och där ingår knivar som Bronco, Lanny's Clip och så den här kallad Mini Diesel. Inte helt långsökt grundas den på en customkniv kallad just Diesel. 

Och då det inte är så förbaskat mycket mini över den här versionen kan man undra lite över formatet på förlagan. Men herr Peña är från delstaten där allt sägs vara större, Texas. Det kanske förklarar en del? 


/ J - skärande glad

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar