fredag 4 oktober 2019

Fredags-EDC XLVII

Det är fult att använda "H-ordet". Nej inte HELVETE, det går bra att säga. Men ordet höst är inget jag vill yttra högt. Men med bakgrunder som den här är årstiden svår att förneka. Sen var det den förbaskade kalendern som med viss envishet hävdar att det nu har hunnit bli oktober. På Instagram rapporterade en vän om den första snön uppe i norr. Så jag får väl...tyvärr....erkänna att tiden är kommen. Märks det att jag inte är någon anhängare av årstiden?

"New Friend"

Då är det alltid roligt att kunna ägna sig åt en ny kniv. Just den här från Knivshop råkar vara en Cold Steel American Lawman. Jäkla sympatisk historia är både första och andra intrycket. Och kanske tredje, vem vet? Den motsvarar förväntningarna och bjuder på någon överraskning. Den var till exempel tunnare och lättare än jag trodde. Dessutom bjuder Tri-Ad-låset på den här på så lite motstånd att den faktiskt kan snärtas ut med handleden. 

Som sällskap har den en något mer socialt acceptabel Victorinox. Min enkla men pålitliga Pioneer Pruner. Den som bara har två knivblad och inget mer. Ficklampa börjar kännas allt mer påkallat, särskilt på kvällen. Och eftersom jag mest använder den här så får den vara med på bild. Det är min ständigt närvarande Thrunite TiHi.  

Glad fredag på er go' vänner!

/ J - höstar ned sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar