fredag 18 oktober 2019

Ny kniv - Kershaw Dividend

Jag tror bestämt att jag glömde den här! Faktum är att det strömmat in ett antal nykomlingar på senare tid och i hastigheten glömde jag nog att den kniven från Kershaw också anlänt från Knivshop! Det är den vid det här laget tämligen etablerade modellen Dividend


Kershaw Dividend

Första intrycket är mycket gott och jag kan förstå varför den blivit populär. Men i ärlighetens namn är det väl ändå en större version av Kershaws och Ken Onions gamla "duett och slagdänga" Leek? Samma typ av material och uppbyggnad, samma lås och båda är assisterade med Speed Safe. Tyvärr, vet jag att många tycker även om jag inte har något ont att säga om funktionen på just den här modellen. 

Själva hävdar Kershaw att det här är en mindre och framförallt tunnare version av Link. Om det är så eller om det är en större och grövre version av Leek kan förstås diskuteras. Men en bra storlek för EDC är det hur som haver.


/ J - i jämförelsetagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar