lördag 19 oktober 2019

Ny kniv - Lionsteel ROK

Herrejäklar, vilken kniv! Det var min första reaktion när jag packade upp den här kniven. Den kom för övrigt väldigt snyggt presenterad. Vad annat är att vänta från italienare?

Jag har förstås sett den här kniven på nätet både en och två gånger. Den blev omtalad redan när den kom och orsaken är att Lionsteel som ligger bakom den brukar ro hem olika "best of"-priser på Bladeshow vilket de för övrigt gjorde även med ROK som den kallas. I det fallet var det "Manufacture quality award". 

Lionsteel ROK 




Orsaken till det är att den är kniven är en veritabel tummelplats för tekniska lösningar varav en är mer omtalad än de andra och kallas "H.WAYL".

Tekniken med det namnet rör clipet kan jag avslöja och jag ämnar återkomma till det i senare recension av den här kniven. Förutom det bjuds på en IKBS-kullager, integralkonstruktion, Rotoblock samt demonterbar flipper. Materialen skäms sannerligen inte för sig de heller med aluminiumhandtag och M390-stål i bladet.

Sen råkar bladformen vara mångsidig och kompetent och handtaget riktigt bekvämt. Så det är inte bara teknik för dess egen skull. Det döljer sig en bra kniv bakom också. Sen var den ju snygg!


/ J - lätt lyrisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar