tisdag 8 oktober 2019

Ny kniv - Steel Will Cutjack

Som vanligast är jag personen som är sist med det senaste. Frågan är därför när den senaste upphör att vara det och bara är, sent? Tidsperspektiv är inte min starka sida. Hela jag är obsolet. 

När det kommer till knivar har det dock sin enkla förklaring. Det finns lite för många för att hålla sig uppdaterad kring riktigt alla även om jag försöker läsa på. Men att sedan praktiskt äga alla låter sig inte riktigt göras förstås. Även om jag skulle vilja. Där får man sålla lite då plånboken är tunn.  

En kniv som passerat utsållningsproceduren är den här. Den blev tämligen känd redan när den kom. Blev ännu lite mer omtalad när den fick en lillebror och så snackades det lite till om den när kom ut i lyxversion med M390-stål i bladet. 

Steel Will Cutjack


Rubriken har redan skvallrat om att det rör sig om en kniv från Steel Will och att modellen är Cutjack. Det är är "basutgåvan" med svart handtag i något FRN-material och D2 i bladet. 

Första intrycket är att jag kommer att gilla den här kniven. Eller det är inte riktigt sant. Det absoluta första intrycket var "herrejäklar vad tunn den är!" Jag hade nämligen, helt utan grund, fått för mig att det skulle vara en knubbis. Ni vet lite om som en Cold Steel Voyager. Det är det nu inte. Tvärtom är Cutjack även i den här största versionen en slank och mycket fickvänlig historia. Efter att fipplat lite med den, låtit den dyka upp och ned ur en ficka några gånger och provskuret ett par oskyliga tomater började jag snabbt bilda mig en första uppfattning. 

Vi får väl se hur väl det intrycket står sig. Ni skall få ta del av det, var så säkra!

/ J - är senare än sist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar