tisdag 17 mars 2020

Dagens bild nr 204 Inte torkat

Jag gillar chili av olika slag. Framförallt i matlagning men sen tycker jag de råkar göra sig bra på bild också varpå jag tagit några serier bilder som jag mer eller mindre fyndigt döpt till "The Chili Sessions". Den första av dem tog jag för ett par år sedan när jag var helt novis på Instagram. Den sista häromdagen så temat hänger i. 

Just de här exemplaren har sett bättre dagar. De ingick i ett försök att torka några utan att använda ugnen. Några är vanlig "Dutch" som köpts på närmsta snabbköp medan de mindre är egenodlade. Men det var lite för mycket fukt kvar så några av dem möglade. Återgår till att torka dem på annat vis. 


"Not dried"

Intresset för kniven har däremot inte torkat alls. Det är Spydercos Lil' Native. En kniv jag testade för Spyderco Sverige. Jag måste säga att det är en av mina favoriter överhuvudtaget bland mindre knivar. Den fungerar så väl i min hand trots det ringa formatet och den går faktiskt använda även till lite tyngre sysslor vilket breddar användningsområdet väsentligt. En riktig pärla helt enkelt. Finns även med compression-lås för den som inte gillar back locks


/ J - gillar hetta

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar