torsdag 19 mars 2020

Ny kniv - Victorinox Evo 14 Wood

Sist och faktiskt minst i den delen av knivkollektionen som är ett resultat av mitt nyvaknade intresse för schweizerknivar är den i mitt tycke mest eleganta av dem. Modellen kallas Evolution Wood 14

Evolution är Victorinox namn på de knivar som har sidor som är formade istället för helt platta som Alox-serien eller välvda som standardvarianterna i plast. Tillägget Wood är logiskt då kniven har skollor i valnöt. Mindre logiskt är att "14" inte står för antalet funktioner. Den har nämligen 12.


Evolution Wood 14

Bland de 12 verktygen återfinns förutom den oumbärliga knivbladet även de jag använder mest och det är kapsylöppnare och den stora skruvmejseln. Den är nämligen inte heller helt dum som miniskrapa. Sen finns en bra sax vilket jag gillar om multifunktionsknivar växer på bredden. 

Just Evo kniven växer inte så mycket då den trots att den är treradig väger in på låga 73 gram. Sen är dess främsta förtjänst förutom att vara genompraktiskt att den är snygg också!

Hörde jag en recension efterfrågas? Jajamensan, det kommer!



/ J - alpknivsjägare

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar