tisdag 2 maj 2017

Sköna maj välkommen


Äntligen verkar det bli lite värme framöver och inte bara sol. Den har nämligen varit närvarande åtminstone i den här delen av världen på sista tiden. Men värmen har varit annorstädes. 

Det är cyklisten i mig som talar. Till skillnad från många cykelkompisar som varit på varmare breddgrader i olika varianter och trampat har jag stannat hemma och här har det varit väder som härdar. Då blir det en del promenader i skogen istället vilket för det goda med sig att då får en och annan kniv följa med och bekänna färg. 

Den sista som gjort det är den här från RSK - Real Steel Knives. Kallad "G3 Puuko" och som är designad av polacken Ostap Hel. 

En styck helstålskniv av det mer exklusiva slaget



RSK är av de många "nya" kinesiska namn som dykt upp. Det jag gillar med dem är att de i mitt tycke fortfarande är ytterst prisvärda. Välbyggda knivar i godkända material för mellan 500-1000 kr. De lägger sig därmed mellan kopierarna Ganzo, småknivsmärket SanRenMu och de dyrare prestigemärkena som Kizer, Reate och WE. 

Recension av kniven kommer inom kort då den är nästan färdigskriven och bara skall bildsättas. Annars bor det några klassiker utspridda i fickorna för stunden. Allt kopplat till paketet jag fick häromdagen. Den anonyme välgöraren med signaturen "L". Just nu utvärderas riktiga klassiker som Douk Douk och Mercator. En annan och äldre variant av "Real Steel" skulle man kunna uttrycka det. 

Hoppas allas Valborg var bra och att vi ses i etern i allehanda former!


/ J - har vårkänslor

#knivigtvaerre #knivesandbikes #cykligare #knivshop 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar