fredag 26 juli 2019

Fredags-EDC XLII "Den sista"

Go' fredag på er!

Om det nu heter så. Hur som haver artar sig dagen till att bli mycket varm. Bortåt de trettio vad det verkar. Inatt var vi dessutom bara en grad från en tropisk natt (dvs över tjugo grader) avslöjade min termometer med digital exakthet. Återstår att se om det passeras det här dygnet. Den som lever får se heter det ju. Men jag känner att någon av alla sjöar här i trakterna lockar framåt eftermiddagen och kvällen. Först skall emellertid en spännande bergsetapp i Tour de France avnjutas. Ni vet, det andra dominerande intresset jag omhuldar. 

"I might be the last"


Jag kanske är en av de få kniventusiaster som faktiskt gillar Spydercos knivar som tidigare inte haft någon representant för  Native-plattformen i knivhögen. Nu är det missförhållandet korrigerat tack vare Spyderco Sverige

Fast det var inte helt sant då jag i omvänd ordning införskaffade den största av dem först. Det vill säga den smått brutala Shaman. Därefter minstingen Lil' Native och så det som var i det andra paketet jag visade på bild igår. Det är en helt vanlig standardversion av Native. I sammanhanget hur klassisk som helst. Det vill säga ingen av alla specialutgåvor som existerar där ute. Här talar vi om FRN i handtaget samt S30V i bladet och inget annat. 

För övrigt kan tilläggas att just den här modellen av kniv har en rätt intressant bakgrund så den kanske jag får anledning att återkomma till. 

Hur som haver får de här bröderna husera i fickorna den här varma sommarfredagen!


/ J - riskerar värmeslag


3 kommentarer:

  1. Trodde den hade s35vn i sitt standardutförande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trodde faktiskt jag också! Lite som med min Techno som också är i S30V fast de vanligen gjordes i CTS-XHP.

      Radera
    2. Där ser man! Kanske Kan det vara något av en raritet då?

      Radera