måndag 19 augusti 2019

Dagens bild nr 178 "Inte min, hennes"

- när knivar blir symboliska


Jag innehar sedan tidigare ett exemplar av samma modell som på bilden, Kershaws Launch 4. Den lånades friskt av min sambo som uppenbarligen uppskattade den. Troligen mest för formatet men även för att den är lätt att hantera. Hon brukar för övrigt säga att hon inte är knivintresserad utan "knivindoktrinerad"! Det må nu vara hur det vill med den saken men hon ver mer än gemene namn är jag rädd. 

Vad passar då bättre som symbolik att ge henne en kniv i födelsdagspresent? Samma modell som min men i annan färgställning, hans och hennes. Romantik i knivtokstappning*. 


"Not mine, hers"

Just den här modellen är s k "Californa legal" vilket innebär att bladet understiger 2 tum för att passa de lokala lagarna på USAs västkust. Vad det medför är en liten och därmed mycket behändig kniv för de gånger man bara behöver ett vasst blad för att skära av en tråd eller dylikt. På köpet får man en riktigt bra liten spets till att pilla med. Allt i strömlinjeformad och snygg förpackning.

Ja, sedan kan det tydligen följa med en hel del symbolik på köpet. Det beror på användaren!


/ J - knivromantiker

#knivesandbikes  #knivigtvarre

* Till mitt försvar kan sägas att hon faktiskt önskat sig en kniv. 

2 kommentarer: