fredag 2 augusti 2019

Fredags-EDC XLIII


All Ruiked Up fick dagens EDC-bild heta på Instagram. Det är ju en del av det roliga med att testa knivar. Man måste bära och använda dem. Det betyder också en sjutusan till rotation. Lätt överdrivet om du frågar mig. Det är med andra ord inte mycket "E" in min "Every Day Carry". Det är fullt möjligt att jag inte ens kommer att bära samma uppsättning senare idag. För stunden alterneras till exempel mellan knivar från Ruike, QSP och inte minst Spyderco! Och det är bara de som testas, ibland får jag lust att återgå till någon klassiker och då blir det så!

Ruike P671CB, LD41B och Oakley Turbine


Men för stunden är de de här två knivarna från Ruike som övertagit ett par fickor. Den översta är en liten knubbis kallad P671 (också ett jäkla namn). Den undre är en gigant till multifunktionskniv á la SAK med en lika omöjlig beteckning som namn. Tung och bastant men faktiskt mycket välbyggd med relativt väl valda verktyg med något undantag. Den täcker in det mesta. Den har även ett par nackdelar men både positivt och negativt återkommer jag till i en recension förstås. 

Glasögonen är mina utmärkta Oakley Turbine. Ett par av mina mer "civila" glasögon. Majoriteten av de jag äger är annars cykelglasögon av olika slag. Men även de här används i mångt och mycket när det cyklas. Fast då mest transport- och pendelcykling. Fartvind, insekter och sol är dock närvarande även då. I den ordningen, när man cyklar är oftast solen det minsta problemet. 


/ J - fredagsfiraren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar