fredag 13 mars 2020

Fredags-EDC LVIII

- fredag den trettonde


Nu är jag inte vidskeplig per se men trot det har jag minsann ett turhalsband runt nacken som jag inte kan vara utan. Får man tro de mer skrockfulla så är inte dagens datum att leka med. Fredag den trettonde. Nu gäller det att vara beredd, på allt! Det stormar i mitt liv, i småland och i världen. Det är bra lite olika dignitet på vädersystemen. Om man nu kan kalla corona, förlåt Covid-19, för ett vädersystem. Mindre roligt är det i alla fall. Jag har lite kontakt med ett par personer i Italien och där är det lätt att hålla sig för skratt.

Så illa är det ju inte här och saker och ting har sin gilla gång. Som att jag presenterar en fredags-edc. Det gäller ju att vara beredd. På vad? Livet!


Fredags-EDC

Knivarna är legio idag eller åtminstone fyra stycken. Det råkade bli så. Först de eminenta Al Mar Eagle UL Ti och QSP Penguin. Två riktigt bra fickknivar är mina första intryck. De återfinns för övrigt just där, i byxfickorna. Sedan den likaledes sympatiska Victorinox Pioneer X som huserar i en jackficka . På nyckelknippan återfinns numera en Al Mar Stinger.

Lyser upp tillvaron gör min Olight Baton S1 Mini och på nyckelknippan återfinns min lilla no name nödlampa som nu håller på att få slut på batteri. Olyckligtvis är batterierna troligen dyrare än lampan. Och apropå batterier medförs en powerbank i händelse av telefonstrejk.

Om jag i ren panik behöver författa ett poem så kan jag sträcka mig efter en penna som aldrig lär gå sönder. En Fenix T5Ti Halberd. 

Utöver det en plånbok som förvisso inte innehåller några pengar. Hör ni det alla potentiella rånare? INGA pengar.

Sköt om er go' vänner. Undvik virus, stormar och att sätta krokben för er själva.


/ J - oförberedd

#knivesandbikes  #knivigtvarre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar