torsdag 4 augusti 2016

Augusti


Sommaren kom och gick och snart är det höst. Eller njae det är att gå händelserna i förväg hoppas jag. Det är nu det börjar och värmen kommer men den som lever får se. Det är i alla fall nu jag kan börja cykla igen. När alla andra börjar runda av sin säsong eller motionerar/tävlar för fullt tänker jag starta min. 

Men hur man än väljer att betrakta det hela så är augusti månad här. Obevekligt och faktiskt kryper tiden på oss. Minut läggs till minut och år adderas och läggs på hög. Ibland känner jag mig gammal.

På den knivigare fronten av livet händer det rätt mycket. Just nu testas det knivar för allt vad tygen håller och de är av lite olika sort och karaktär.

Dessvärre har mycket av det sitt ursprung i det faktum att jag inte kunnat cykla eller ens träna alls den sista tiden. Men tiden har använts till diverse göromål och där ingår en hel del testande, fotande och bärande av skarpa föremål allt för att kunna sätta några av upplevelserna på pränt och delge er dem!

Inom kort dyker det därför upp recensioner på klassiker som Spyderco Starmate, nykomlingar som OKC Dozier Arrow och inte minst fler utmanare i min ständigt pågende serie "Den perfekta fickkniven". Den här gången är det en italiensk utmanare till tronen i form av Viper Dan.


En klassiker från Spyderco, "Starmate"


En nykomling på marknaden, en Dozierdesignad kniv från OKC "Dozier Arrow"

Och en ny fickfavorit, "Dan" från italienska Viper



Med bland testerna finns också min första kontakt med Fällknivens köksknivssortiment. Det är "Erna" som testats och presenteras i samarbete med Knivshop.se och vad jag tycker om den kan ni inom kort ta del av på Vasst.

För matlagaren på språng? Fällknivens "Erna - den mobila kockkniven"


Ha en bra fortsatt sommar, semester för de av er som tagit den senare och ett gott liv allihop. Jag hoppas att vi ses och hörs i lite olika forum. Förutom här hittas jag på Instagram, numera under namnet "knivesandbikes" vilket jag tyckte var lite mer adekvat än mitt gamla nick  som dock hänger med på diverse forum, bland andra "EDC-Forums". Sen återfinns jag förstås i flera Facebookgrupper som Knivsamlaren etc.

Väl mött i etern!


/ J - sorterar

#knivesandbikes #aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar