måndag 22 augusti 2016

Dagens bild nr 75 "Swiss Eye and the Real Steel"

Schweizisk precision är omtalad i allt från klockor till knivar. Därför hade jag apropå det inte haft något emot att äga en Klötzli vilket verkar vara lika ovanliga som sympatiska knivar som betingar Sebenzapriser.

Men för att kompensera för det missförhållandet införskaffades de här cykelglasögonen från "Swiss Eye" istället. De är dock inte mina utan min sambos. Det är fler än jag som cyklar i familjen!



"Swiss Eye and the Real Steel"


Vad har de med kniven på bilden att göra? Inte mycket förutom möjligen precisionen som är anmärkningsvärd för prisklassen på den här kniven. Det är en "Sea Hawk" från kinesiska "Real Steel". Märket är som jag tidigare kommenterat ett försök att knoppa av SanRenMu till ett mer exklusivt segment än tidigare likt Toyota en gång gjorde med Lexus. 

Hur det går får framtiden utvisa men det går att konstatera att byggkvalitén är utomordentligt bra och att det är mycket prisvärda knivar. Den här känns klart Shirogorovinspirerad och nya modeller poppar fram med jämna mellanrum. Har ni missat märket så ta en titt på dem. 


/ J - svamlar

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar