fredag 12 augusti 2016

Dagens bild nr 72 "Tenaciousfamiljen"

Det saknas en! Jag har inte minstingen i familjen. Men faktum är att jag inte skaffade de här knivarna i "rätt" ordning heller. Först ut var min favorit i sällskapet och det är den längst till vänster på bilden vilket råkar vara "Persistance". Det är något med proportionerna och handtaget som gör att den faktiskt ligger bättre i min hand än storebror "Tenacious".  

Nummer två var bjässen "Resilience" av det enkla skälet att jag var inne i en period då jag var sugen på lite större knivar. Det där kommer och går. Jag pendlar mellan mindre fickknivar, mellanstorlekar och lite större varianter emellanåt. 



"Tenacious et al"

Sist ut var den blå kniven som gett namn åt hela "familjen" och det är förstås Spydercos "Tenacious" vi talar om! Det här exemplaret är någon form av "Sprint Run" vilket normalt innebär 600-1200 tillverkade exemplar av varje kniv. Men i det här fallet undrar jag då jag tycker mig sett dem i tid och otid på eBay och andra ställen. 

Men om det vet säkert andra mer. Frågan är om jag skall komplettera gruppen med minstingen "Ambitious" eller istället ge mig på en "Cat" eller kanske en "Chicago", vad tycker ni?


/ J - felordnar

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar