lördag 20 augusti 2016

Dagens bild nr 74 "Spyderco FRN"


När vi under rubriken "Dagens bild" nu ändå är inne på Spyderco så bjuds för dagen på en gruppbild av några knivar med FRN-handtag. 

Från topp till botten: Endura 4, Delica 4, Delica 4 Sprint Run, Dragonfly 2 Sprint Run, Manbug Sprint run och Ladybug. 




"A Family Portrait"


Äldst av knivarna på bilden är faktiskt nyckelpigan längst ned. Den inköptes i den kungliga huvudstaden för ett antal år sen och har tillbringat många långa timmar i otaliga fickor. Den är en duglig liten paketöppnare, avlägsnare av spetor, nagelpetare med mera och har främst använts på ställen där det av olika anledningar inte är så lämpligt att slänga fram ett större blad. 

Den är också en av få knivar jag äger med delvis sågtandad egg. Det är ingen typ av egg jag är någon större vän av. Jag tror jag äger en Spyderco med helt sågtandat blad mest för att det är kul att ha en klassisk "spyderedge". Det råkar vara en Calypso Jr Micarta, en tämligen ovanlig kniv har jag förstått.


/ J - gamla nyckelpigor flyger bäst

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar