fredag 29 april 2016

Dagens bild nr 36, äppelkompott

Jag var bara tvungen. Lockelsen blev till slut för stor. Om man nu håller i en kniv som är helt ägnad att användas till en sak, som inte är att skära äpplen, så måste man bara försöka!

Det gick som väntat. Äpplet dog en föga ärorik död och jag fick äppelkompott att förtära. 


"Even Dragon eats Apples"

Kniven är en indonesisk karambit från Tora Tactical Knives. Den är helt gjort i titan och därmed mycket lätt, eggarna är försedda med volframkarbid för att bli hårdare även om jag ställer mig en smula frågande till den uppgivna hårdheten på över 70HRC.

Tora är en knivmakare från Thailand av alla ställen och jag tycker att det är en intressant kuriosa i sammanhanget att "Tora" betyder tiger på japanska. Nu vet jag inte om namnet är taget eller om han verkligen heter Tora. Jag får väl fråga någon gång eller så är det kanske någon av er läsare som vet mer? Man når honom enklast via hans Facebooksida, någon hemsida har för närvarande inte tid med. 


/ J - "the appleslasher"

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

2 kommentarer:

  1. OK, äpple = fail, nu vill jag se en limpskiva skuren med "klon" :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag dessvärre inte uppvisa då kniven returnerats till sin ägare!! :-) Men jag är tämligen säker på utgången av ett dylikt test. Den limpan lär inte attackera någon mer det kan jag lova! Ett dött bröd är ett bra bröd som det heter!

      Radera